Pra Test JPJ,korang pernah dengar ke?

23:35

Assalamualaikum.

Tadi aku pegi pra test JPJ.aku pelik.
nak amek test pun nk pra-pra ke?
so td chekgu aku pun terangkan la
kat ktowang yg bakal amek test
next week.

memandangkan khamis lepas,ramai
yg gagal test,JPJ suruh lalui
pra dulu baru boleh ambil test.jadi
kalau nak amek test mggu dpn,
awak,awak,dan awak buat btol2
test jap g.faham tak? faham cik.

Cik Y : bahiyah,awak dah buat drive kt jlnraya?

aku    : dah,last week.

Cik Y : kat IMKL??

aku   : last week buat 3 pnjuru je.

Cik Y : bukit,parking?

aku   : belum agy.

Cik Y : so awak tak tahu la jalan 1 jalan 2?

aku    : tak.

Cik Y : kalau belum ,mana boleh amik test agy.
            siapa suruh awak amek test 2 jun ni?

aku   : dowang yg tetapkan.saya on je cik.

Cik Y : nmpknye awak last skali la hari ni.saya
            akan ajar step.jap agy ikut sy.

aku    : baik cik.

apa la dorang ni.tak habes ajar aku,pastu sumbat aku
amek lesen.sabor je la.dah la tadi mengantuk.
pastu pusing center tu.bapak la boring.

sebelum pra test,

cik JPJ : asal muka pucat ni? belum pape agy.rileks ah.

aku      : takdelah.penat sikit.(telan air liur)

cik JPJ : dgr sni.awak buat bukit,parking pastu 3pnjuru.
             sekali je percubaan .faham tak?

aku      : faham cik.(smbil msuk keta)bace doa skit.

pdhal br je pra test,aku dah cuak cmni.time nk reverse
keta,aku tau ni tak lepas,naseb baek ada chekgu tu
baek,bagi instruction kat aku.hehe :)

masa kat part bukit,Ya Allah.gigil nye,jgn la reverse.
tekan clash masuk gear,lepas clash tekan minyak.
apahal mati ni? eii geram nya.baca doa lagi.mudah
mudahan.mati lagi.aduh,ada JPJ tu usha.cuak ni.
mesti kena marah.alamak dia dtg.

cik JPJ rambut kaler-kaler : adik dah msuk gear 1?

aku : sudah.

cik JPJ : adik tekan je minyak.tekan lagi.clash jgn angkat.
             okay.lepas clash skit.turun handbreak.

aku  : alhamdulilah.thanks :)

cik JPJ : sama-sama.

fuh,selamat.naseb baek dia tak marah.hehe :)
parking plak.ok chantek.

part 3 penjuru.enchik JPJ rambut kaler-kaler
dtg.

cik JPJ rambut kaler-kaler : pusing stereng abes.

aku : baek.

okayh-okayh,dah msuk.chantek.alamak.kedepan
plak.reverse balek.enchik JPJ dah geleng-geleng.
takpe,aku kena habiskan jugak.okayh,drive
pegi kat enchik JPJ.

cik JPJ :awak,meyh sini.

aku : (sengih je yg mampu,sorok kecuakan )

cik JPJ : bukit okayh,parkong chantek,yg 3pnjuru
              awak berhenti kenapa? fail tau? ni bape
              jam amek ni?? tak cukup tak ley amek test.

aku : cukup 8jam cik.

cik JPJ : kalau cukup,knape tak lepas 3pnjuru?

aku : mintak maaf cik.saya tak brapa mahir lagi.

cik JPJ : okayh la.awak practise lagi,tambah klas,
             biar chekgu awak bosan tgk awak tambah
             kelas.dah mahir,baru amik test.pastu muka
             tu tak yah pucat sgt.rileks je tau.

aku   : baek cik.terima kasih yea.

cik JPJ : sama-sama.jumpa lagi.

fuh,betapa cuak nye aku.atoyai.nak kena tambah kelas,
pastu kena amek pra test lagi skali.baru boleh test.
takpelah,aku nak lesen kan.so kena usaha skit.


baru dua hari kerja,berat naek 2kilo.
tahniah,sehari sekilo naek :)

You Might Also Like

4 omelan (s)