The memories before leaving for internship

21:23

Assalamualaikum 

Hai korang! Dah lama tak update blog. Uuuuuuu~~ sorrylah, aku terlampau busy dengan life as a university student. Tapi tapi ... aku nak kongsi berita gembira ni. Aku akhirnya dah selesai menjadi pelajar tahun ketiga.Fuhh, semester paling tragis betul. Dengan coursework marks yang menyedihkan dan project yang berdas-das datang tak henti di saat menjelang final exam.

So what's next? Internship part! Yehaaaaa. Tak sabar nak dapat call from any company, prefer Petronas lah, lagi-lagi kat Kerteh. Actually most of my batch-mate already got internship offer but me, hmm still waiting for the offer. Ada satu offer from one of reputable company in JB, tapi aku decline offer tu atas sebab transport. Tu satu hal, yang keduanya member aku ramai kat Kerteh, haruslah aku berharap ke sana kan. Aku doa lebih sikit, korang pun doakan lah untuk kejayaan aku dunia akhirat. Aku buat entry ni saja nak throwback kenangan sebelum kitaorang pergi intern.


Ni aku nak tayang sikit abam hensem ahkak comey bakal petroleum engineer semua ni. InshaAllah. Ni pun ada yang tak masuk dalam gambar sebab kitaorang berphotoshoot lepas last paper. Yang bukan last paper tu memang takda lah dalam gambar ni. Korang mesti terpegun tengok library kitaorang yang gempak ni kan. Tipulah kalau korang tak admire, sebab aku yang setiap kali masuk pun dah menganga mulut beso beso. Ni kitaorang panggil IRC stands for Information Resources Centre.


Yang gambar anak dara dua orang tak senonoh berphotoshoot atas tembok UTP kekonon nak grad tu masa aku dengan suhana cycling tengah pagi buta.Atas belas ihsan pakgad yang hensem lagi kacak bergaya,dialah yang jadi cameraman kitaorang malam tu. Bebudak balik dari tengok bola asyik menghanjing kitaorang je. 


Engkorang mesti pernah berselfie dalam kelas yang engkorang tak faham belajo kan. Nilah kerja aku dengan Suhana masa kelas Reservoir Modelling And Simulation. Masa ni beberapa minit sebelum Suhana tidur mati dalam kelas Dr.Masoud.


Yang ni pulak the best listener since aku belajar kat UTP. Asnida namanya, dah berpunya. Nida ni memang sekepala dengan aku kalau tengok movie ke series ke. Sambil study sambil tengok movie dan sambil target dean list. Chewah.


Kat UTP sebelum nak pergi Intern,wajib ambil ETP (Engineering Team Project). Setiap group akan ada lima ahli (lagi sorang tengah tangkap gambar). Ni gambar masa last presentation. Syukur sebab berjaya jugak project kami.


Dan yang terakhir, jeng jeng ahkak jual aiskrim 30 sen. Waktu ni aku rajin tolong dorang jual aiskrim untuk Entrepreneurship marks. Awesome experiences!

I'm gonna miss the moments which I feel happy so much with you guys.





You Might Also Like

0 omelan (s)