pasal hati.jagalah hati anda semua.

21:04

`mak cik,ada tak pencuci muka yg ley
wt muka berseri-seri?


`kalau adik nk muka brseri-seri,HATI
tu kena jaga,kena gembira,tak mau sedih-sedih.
dan kalau hati ni tak jaga elok-elok,kat muka
kita pun boleh nmpk tau'


`cmtu ea? hehe :)'


`iya,tak chaye ke? yg penting adik jaga hati.'


hati oh hati.
Malam ni cerita pasal hati.
Parents aku selalu pesan,hati kena
jaga.jangan duk dengki ngn org,jgn
benci org.hati kena bersih.

Hati,
Kalau kita ada niat tak elok kat org
pun boleh nmpk kat wajah tau.
kalau yg muda tu,muka nmpk tua je.
Kalau tgh kecewa,muka nmpk muram
je.

Jangan main-main dgn hati tau.
Kalau kita asyik benci org pun,
hati kita problem tau.Parents aku pesan,

`kita sbgi manusia tak de hak utk membenci org'


Tula yg aku yg sntiasa pgg.Dan aku rasa mcm
nyesal gak membenci seseorg.Dia perempuan.
Dan mungkin sbb perangai dia buat aku meluat.
Aku menanam rasa benci kat dia.Tapi aku
tersilap.Bila hari-hari aku tgk profile dia(im stalker)
haha :) aku kesal.sbb tak mau kenal dia btul-btul.

dan sepatutnya aku tak dengar pd sblah pihak je.
Aku tau dia baik.cuma mungkin prgai dia je la.
And aku pkir jugak,

`mcm la ada yg suka ngn prgi puaka aku ni'


hehe,and one thing,pasal perempuan jugak.
tak semestinya dia pakai tudung,hati dia baik,
tak semestinya dia free hair,dia jahat.

dan kita tak da hak nak menilai hati seseorang tu.
yang pasti jagalah hati korang tu wahai manusia.




You Might Also Like

2 omelan (s)