1 February , diari merah untuk awak .

17:44

" Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, 
tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri"

1 February 2011

Tomorrow public holiday . Dah start dah cuti for Chinese New Year .
And this holiday dah tak bermakna bagi aku even aku lah manusia
yang paling bersyukur kalau dapat cuti lama lama ni . And finally ,
hari yang aku tunggu sangat tiba . For a week doesn`t meet him ,
arghhhhh I really miss you Aizat . So many things I want to tell you .

And today , masa waiting turn nak masuk English class , terserempak
dengan dia . Owh how lucky I am ! And guess what ? Aizat tegur aku .

`Hi Raniya' , tegur Aizat.

`Hi ' , balas aku without seen his face . Malulah .

`Dah sudah , aku nampak bulan bintang bunga bunga kembang
macam taman bunga dah ,' usik Fafa . Teman sekelasku hanya 
mampu ketawa melihat aku tersenyum malu .

Dalam kelas , 

Tettttttt . Satu mesej masuk .

Aizat -
I`m so sorry my friends .

`psttttt , Raniya . Kau dapat mesej dari Aizat tak ? ,' tanya Fafa .

` Dapat , asal eh dia ?,' aku tertanya tanya .

`Kau jadi tak balik dengan dia ?,' tanya Fafa lagi .

`Jadilah sebab hari tu dia call suruh beli tiket balik KL sekali,' .

Dan aku masih keliru kenapa Aizat hantar mesej macam tu .
Kenapa dengan dia ? Roomate aku pun dapat mesej yang serupa .
Sahabat baik Aizat pun dapat mesej yang serupa .

`Ya Allah , kenapa dengan Aizat ni ?' 

Jam menunjukkan pukul 3 . Sekejap lagi aku kena gerak pergi
stesen bas. Tiket pukul 5 ni . Aku capai telefon .

No New Message . Hampa .

Aku terus taip mesej .

Aizat , awak nak gi stesen bas ngn raniya tak ?

Sejam selepas itu , masih tiada respon . Fafa masuk
dalam bilik . 

`Raniya, nak gerak dengan aku tak? Jomla, nanti
terlepas bas! '

` wehh jap taw.Aku call Aizat jap .' 

truuuuuuuuuuuuutttttttttt . trrrrrrrruuuuuuuuuutttt .

`Fafa , dia tak angkat la . Kita gerak dulu la . Maybe dia
pi masjid kot ', cadang aku .

Di stesen bas ,

`Raniya , Aizat mana ? Dah pukul berapa ni ? Kang
tertinggal bas.'  tanya Amir , sahabat baik Aizat .

`Aku call dia tak pick up phone la. Kau try call dia'

`Dah call banyak kali,dia tak angkat pun' .

`Tadi kau jumpa dia tak before keluar bilik ?'

`Tak,dia takda dalam bilik '.

Aizat,Raniya tunggu kat stesen bas ni .
Cepat sikit .Bas nak gerak dah .

No respond .

`Raniya,cepatlah bas nak gerak !' jerit  Fafa.

`Takpela ,korang balik dulu la . Aku tunggu Aizat .'

`Kau jangan jadi bodoh Ra,ni bas terakhir la.' 

`Tapi aku dah janji nak balik sama Aizat'.

`Raniya, naik bas cepat.Nanti aku bagitahu kenapa
Aizat takde kat sini '. Amir mencelah.

`Weh,bagitahu sekarang boleh ? Kenapa ? Dia dah balik dulu ke?
Tapi dia kata nak balik sama sama ngan aku, aku tetap nak tunggu 
dia'

Aku call Aizat lagi . Tapi macam biasa , no respond. 

Aizat , kenapa macam ni ?
Kata nak balik sama-sama dengan Raniya ?
Raniya tunggu Aizat eyh .

Air mata aku satu persatu jatuh .

Raniya,dah la tu . Jom balik . Jangan tunggu orang yang
tak kan muncul ,' Fafa memujuk .

`Betul tu ,dah la kang pakcik bas marah plak .Jom naik.' Amir mencelah lagi .

Aku pandang kerusi sebelah aku . Kosong . Sama macam
hati aku . Kosong . Tadi bukan main gembira hati aku
bila Aizat tegur aku . Sekarang hati aku sakit ,pedih .

Amir duduk sebelah aku .

`Raniya , tadi Aizat mesej aku . Dia cakap dia balik terus.
Dia tak singgah KL . Dia tak kasi aku bagitahu kau , aku minta maaf.

Air mata aku mengalir semakin laju . Sampai hati Aizat
buat aku macam ni . Apa salah aku ?

1 February 2011 , Aizat tinggalkan aku macam tu je .






You Might Also Like

1 omelan (s)