Sakit

00:48

Jumaat lepas kan bersamaan 29 Jun 2012 . ohh before that,
welcome July :)) Hope this month bring me luck. hah pasal
jumaat lepaskan,aku jatuh sakit.Ah aku memang selalu jatuh sakit.

Aku ni dahlah lembik pastu fobia makan ubat.Tulah masalah aku ni.
Subuh tu aku baru nak tidur.Time tu pun aku nak tidur sebab kepala
aku macam tengah maen gendang dmmmm tsss...lepas aku sembang
ngan mak aku baru aku tidur.Tapi aku pilih tidur kat sofa je.Dengan
bukak ekonnyer.Perghhh sejuk siot.Macam kat oversea pulak feeling
dia.

So masa aku nak tidur tu,aku rasa perut aku pedih.Aku cakap kat mak
aku, 'perut kaklang pedih' ... sambil tepuk tepuk manja perut.puk puk puk.
Then aku terlena lah.Indahnya tidur aku time tu.Tetiba je *pap* terus
aku terjaga sambil tekan perut aku.Time tu dengan kepala aku bagai nak
pecah and mulut pulak rasa nak muntah.Tuhan je lah tahu macam mana
sakit tu.

Nasib baik waktu tu handset aku kat sebelah bantal.Terus aku capai.Dahi
aku pulak dibanjiri peluh kesakitan.Rasa macam nak beranak.terus dail
nombor phone mak aku.Berkali kali aku call tapi mak aku tak pick up
phone pulak.Call ayah aku, 'nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi'.

Perghhh mahu nyer aku nak call ambulance masa tu dengan harapan bawak
aku pergi jumpa doktor.Bukan nya apa,tak pernah aku rasa sesakit ni.Then
aku tak tahan,aku baring sat.Tapi makin memcucuk.Eh gastrik ke aku ni?
Tapi rasanya malam tadi aku dah makan.Call angah pun tak angkat.Last last
call Along.Nasib baik dia angkat.Masa tu aku menangis tak henti dengan
harapan dia balik rumah dengan segera.

Tapi sesedar je,mak aku tengah rasa dahi aku panas ke tak.Rupanya lepas
aku menangis tu aku terus tertidur dalam kesakitan.Dan mak aku balik kerja
barulah aku sedar.Seharian aku tidur.Mak aku lah semangat kemas rumah
semua.Bila aku nak tolong dia tak kasi.Dia suruh rehat.Mungkin aku sakit
perut sebab sambal yang aku masak semalam terlampau pedas.Aku ni
tak boleh makan pedas.Lagi lagi pulak masa tu aku tak cukup tidur dan
kepala aku sakit.Memang lah terus demam aku seharian tu.

Yang Along aku ni balik pulak dia boleh buat lawak pasal aku sakit.Dia cakap
kelakar sangat bila aku nangis.Pffftttt dia tak tahu ke adik dia tu separuh mati
tahan sakit.Papepun aku nak beritahu,dalam dunia ni hanya mak kita je yang
mampu jaga kita,tahan karenah kita masa sakit.Kalau dengar kita sakit sikit
pun,mak kitalah pesan itu ini.Siap kasi ubat lagi tu.Uhhh sebak.Tsk tsk.

Mak,kamsahamnida.Sayang mak sangat :')

You Might Also Like

0 omelan (s)