My Surprise Birthday Celebration

23:45

Hallo hallo hallo boys and girls.

Dah lama aku tak update blog ni kan .? Seriously so sorry.
Bukan aku takda masa tapi every time aku nak update mesti
idea taknak keluar mencurah-curah seperti volcano meletus.
Tapi-tapi! Sekarang ni aku ada H.O.T story to share with you
guys.Awwwwwwwwwww

Today is 28th November right? And today I got vector calculus
test yang susah gila nak mam*** . Tapi aku tak pernah lah pulak
rasa mampus tu camana kan. Tapi topik hari ni bukanlah pasal
test tu taw mak jemah sekalian. It is about my earlier birthday
celebration! Oh my god :O :O :O

Today baru 28 and have 6 more days before my birthday tapi
dah sambut awal-awal. My friends yang buat surprise ni. Because
of dorang cakap it is surprise so kenalah buat awal-awal. Kalau
buat masa 4hb, of kos lah tak jadi surprise. Oh terharunya lah aku
ni kan! Rasa macam nak mengeluarkan hingusan-hingusan yang
banyak kerana over terharu.

Kisahnya bermula begini. Starting on monday, my roomates , Mia
and my housemate , Nida told me that they have discussion for 
their TPE project. At the same time, I asked them to accompany
me study with Hakim tapi dorang tak nak dengan alasan they 
have discussion.So okaylah , aku pun cancel lah dengan Hakim
and just stay in room.Dan malam tu jugak,about 10 o'clock,
Mia whatsapp me and told me that she and Nida kena kidnap
dengan Azim untuk teman pergi dobi kat luar. And I was like 
innocent girl yang tak tahu pun niat mereka ini.

Keesokkan harinya, after I finished my class , Mia and Nida 
dah get readynak keluar. Dan alasan nak pergi tengok tempat 
projek dorang. So aku okay je lah. Dan aku masih tak 
perasan lakonan mereka ini. Dan once again,Mia whatsapp 
and dia cakap dia pergi makan so balik lambat sikit.
Ok Mia ok! Korang tinggalkan aku alone dalam bilik. Dan
malam tu Mia semangat nak buat cheese cake.Dia cakap
nak bagi Azim and Naqi makan. And I was like what? 
Untuk aku ? Ke kau nak buat sekali lagi selasa ni. *evil laugh*

Three of us memang semangat sangat buat cheese cake.
Aku tak retilah tapi tolong-tolong apa yang patut!
And alhamdulilah,cheese cake pun jadi.Bila dah siap,
aku semangat whatsapp Naqi dan told him yang kitaorang
buat cheesecake tadi. Dan dia pun act like he doesn't
know anything. Hebatnya dorang berlakon.Naif sangat
aku ni.


Ni sebahagian cheesecake yang kitaorang buat.

And today, aku bangun lambat dan aku ponteng class. 
Biasalah penat study vc semalam.Dan bangun-bangun 
tengok Mia dengan Nida semangat masak spagetti 
kat dapur. Tak kesahlah dorang nak masak kan tapi 
aku nak makan jugak.Mia cakap tunggu petang nanti 
baru boleh makan. Dahlah lapar,pastu Mia suruh tahan
lapar. Oh sedih sedih.Aku hanya mampu lunch Mee 
Sedap terasa lazat.Dah lepas makan,study sikit then
before Mia pergi adjunct lecture,dia cakap petang ni 
buat test cepat sikit taw.Dia cakap nak makan sama-sama 
dengan Azim and Naqi.

Aku pun cakap tak sure boleh jawab soalan dengan 
cepat.Lepas test,dalam pukul 5.30 camtu,sampai bilik 
dengan muka stress,Mia suruh solat and siap-siap.
Nak makan kat Pavi. Tapi aku refuse sebab aku penat 
and stress. Nida pulak pujuk aku

  'kalau kau tak pergi,aku pun taknak pergilah'

So aku pun macam dah kena pukau dengan kata-kata
Nida pun bersiaplah.Azim and Naqi dah  tunggu kat 
kereta dan kitaorang pun geraklah menuju ke Pavi.
Unfortunately,it was rainy day. Dan kitaorang pilihlah
pondok kat  depan tasik untuk picnic.

Scenery kat situ memang cantik but my feeling
tak secantik tu. Still sedih because of that test.Azim 
on that time pergi pick up Ammar,Kimo and Fakhrul.
So sambil tunggu dorang,we all bergambar lah.Bila 
semua dah gather, Azim cakap 

"Yaya,pergi ambil barang jap dalam kereta, I tertinggal tadi" 

"Asal I plak kena ambil? Dorang kan ada"

And Ammar pun offer lah nak teman,tapi sesampai
kat kereta,dorang jerit kata dah ada.And aku campak 
kunci kereta kat rumput tanda protes.Bila patah balik kat 
dorang,memang terkejut sebab dorang buat surprise.
Oh my god,tak sedar pun yang picnic tu sebenarnya 
surprise for my upcoming birthday. Terharu oh terharu 
sungguh. Nak nangis haip haip.

Once again,Azim cakap ambil barang dalam bonet
kereta and sekali lagiterkejut! Bear yang aku nak
sangat-sangat! Oh my god! Terkejut anak mata tengok.
Air mata nak terkeluar,hati ni dupdapdupdap tahan sebak.
Sebak sebab unbelievable dorang buat macam ni.


Rilakkumar, Mr Jr.Smiley and Mr Patrick

Tak ke rasa macam malam ni aku bakal tidur kat 
lantai sebab katil penuh dengan benda alah ni.
Good idea. So after dah terkejut terkejut 
dengan kejutan yang tak disangka tuh,sesi meniup lilin.
Kek aku tahun ni, cheesecake ^^ . Nyummy.So 
yang kek kitaorang usahakan tu ialah kek birthday aku.
Bertuah aku taw.Yang paling aku suka ialah part nak tiup
lilin because nyanyi lagu Allah selamatkan kamu
Semoga Allah sentiasa melindungi aku dan kawan-kawan
aku.Amin.Habis sesi tu segala,time nak bergambar pulak.
So jom layan gambar HOT kami ni semua.


8 of us :)


Me,Mia,Nida,Naqi


Ni lah discussion TPE dorang!! Ni lah yang kerja Azim ngan Mia rupanya!


Naqi and Mia


With two angels :')


Tahan sebak mungkin?


Ammar sedang melantak.


Azim and Kimo.


fakhrul tengah berfikir.


Bakal 20 :)

  Preparation 

The food


My cake awwww :')


You Might Also Like

1 omelan (s)