Aku dan Cili

22:12

Ini kisah aku . Aku dan Sang Cili . Betul ke Sang Cili ?

Cikgu Rohani , betul ke perkataan Sang Cili ? Betul la tu kan :p

Aku dan cili ditakdirkan untuk tidak hidup bersama . Cili ibarat
musuh yang paling kejam melainkan Cik Lipas di dalam dunia
hidupku . Ini kisah benar . Aku tidak suka Cili ! Hey Cili , aku tak
suka kau faham ? Tak faham ? Pergi ambil kelas Bahasa Kebangsaan
balik . Muahaha :DD


Cili menunjukan kejantanan . 


Kenapa aku benci cili ? Sebab cili pedas tahu ! Pedas sangat. Tak kira
la cili merah ke cili api ke cili giling ke cili kering ke janji semua yang
start perkataan CILI di depan . 

Ini dibuktikan lagi kebencian aku terhadap cili masa aku kecil dulu .
Aku ni dikategorikan sebagai mulut yang takda Insurance . Selamba
je nak mencarut ke , nak cakap lepas ke , tak pernah consider hati orang .
Mak aku ni jenis yang pantang sikit kalau dengar orang mencarut .
Jadi masa aku aktif mencarut dulu dulu , mak aku cili-cili la mulut
aku ni . Itulah sebab aku benci cili . Faham dok ?

Yang paling aku ingat aku pernah tanya arwah Moyang aku ,
`Moyang,bila moyang nak mati?' Mak aku dengan nenek
aku terkejut dengar aku tanya . Tapi moyang aku cool je .
Biasalah cicit perempuan pertama kesayangan dia kan . Hehe :DD

Tapi nak dijadikan cerita , aku ni ber`roomate' dengan Miazara ni.
Dia ni kuat makan pedas. Samalah dengan Fariza. Oh yea, Fariza
ni classmate Mia . Merangkap kepada teman masak memasak 
kat rumah kitorang ni . Yang aku pulak ni , tak makan pedas.
Memang tak ngam la. Huhu , pedas kot . Nak dijadikan lagi cerita ,
Mia suruh la aku sediakan bahan bahan masak . Dan cili pun tak
terkecuali . Korang tahu tak apa aku buat ? Aku belah lah cili tu
jadi dua and keluarkan semua biji biji cili tu . Haha komfom tak pedas.

Memang lauk tengahari tu tak pedas langsung . Dan aku makan like
a boss tapi time malam mia masak lauk lain. Sekali dia letak cili api
3 batang :'( Dah la dalam sayur pulak tu . Pedas . 4 tahun kena merasa
masakan pedas . Sobsob :'( 


You Might Also Like

1 omelan (s)